Noul Duster este primul model din istorie care se lansează la Salonul Internațional Auto din orașul german. Precedentele au fost prezentate fie la Paris, fie la Geneva
Dacia Duster facelift, varianta Laureate, 4×4, 1.5 dCi de 110 CP are un preț de 10.490 de euro în Germania. Prețurile pentru România nu au fost dezvăluite
Salonul Internațional Auto de la Frankfurt este cel mai mare din lume. Pentru a face o lansare în țara în care BMW, Audi, VW și Mercedes impun legea, ai nevoie de un model cu multe atuuri puternice. Dacia a ales Frankfurt pentru prima dată în istorie și a venit aici cu noul Duster. Chiar dacă este prea mult spus „noul”, Duster are foarte multe elemente noi, în special la interior.
Aflat între Subaru și Toyota, standul Dacia de la Frankfurt atrage privirile a sute de jurnaliști încă de la primele ore ale dimineții. Facelift-ul de la Duster strălucește în luminile reflectoarelor și ale zecilor de blițuri, se învârte elegant pe un podium rotiror și ne invită să facem cunoștintă.
Interior complet schimbat
Așa cum era de așteptat la un facelift, noul Duster nu vine cu mari schimbări la exterior. În partea din față, se remarcă noul calandru cu bandouri orizontale cromate și o nouă grilă a radiatorului, încadrată de faruri redesenate, care integrează de acum și lumini de zi. În partea din spate, noile faruri reiau linia stilistică a părții frontale, în special prin prezența elementelor cromate. Ornamentul de eșapament cromat, precum și noua inscripție „4WD”, completează schimbările exterioare ale noului Duster.
Noul Duster are un aer mult mai occidental odată cu facelift-ul lansat la Frankfurt. Practic, planșa de bord, cu deja renumitul Media-Nav, este cea care echipează noul Sandero și noul Logan. Dar Duster vine cu unele îmbunătățiri. În primul rând, e vorba de butoanele ce acționează geamurile electrice, care au fost așezate pe panourile portierelor. De asemenea, noua Dacia Duster propune patru tapițerii noi, printre care una de piele, în funcție de nivelul de echipare.
Un motor nou-nouț
Duster facelift este primul model din gama Dacia care va beneficia de un motor nou-nouț. Este vorba de motorul pe benzină 1.2 TCe 125 CP. Acest propulsor cu 4 cilindri și injecție directă dezvoltă 90% din cuplul maxim încă de la 1.500 rotații pe minut. Noul bloc este nu doar performant, ci și economic în exploatare, având un cost de utilizare redus: un consum de numai 6,0 l /100km și un lanț de distribuție cu garanție pe viață, care nu necesită întreținere. Acest motor este cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Celelalte motorizări pentru noul Duster sunt: 1.6 16V 105 CP (benzină), 1.5 dCi 90 CP și 1.5 dCi 110 CP (ambele pe motorină).
463.546 de Dustere s-au produs la Mioveni de la lansarea din 2010 și până la sfârșitul lunii iulie a acestui an
19.821 de Dustere a vândut Dacia în România de la lansarea din 2010 și până la sfârșitul lunii iulie a acestui an
„Am reafirmat detaliile de veritabil 4×4 ale vehicuÂlului, fără a renunța la elementele de utilitate deja cunoscute. Noul Duster își reafirmă caracterul puternic, dar păstrează genele inițiale”, David Durand, director de design al gamei Dacia
„Noul Duster se va produce pentru început la Mioveni, dar, în funcție de cereri, e posibil să se facă și la uzina din Maroc”, Jean Christophe Kugler, liderul regiunii Euromed Renault
Cu ce a venit nou Duster facelift
• grilă de radiator nouă • faruri față-spate redesenate • bare de pavilion longitudinale cu inscripția Duster • jante de aluminiu cromate • planșă de bord nouă • patru tapițerii noi, dintre care una e din piele • scaunele au un design nou • două pachete speciale: Adventure și Off-road • regulator/limitator de viteză • asistență la parcarea cu spatele • butoanele pentru geamurile electrice sunt pe uși • airbaguri frontale șofer și pasager, precum și cu airbag-uri laterale cap-torace încă de la primul nivel de echipare • motor nou pe benzină 1.2 TCe 125 CP • indicator de schimbare a vitezelor
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER